Uw reactie is succesvol verzonden671818-5-2019 23:56:58htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Leergang LOB667118-5-2019 23:56:58752htmlFalseaspxIn deze leergang leert u op leerplankundige wijze vorm en inhoud te geven aan LOB. De focus ligt hierbij op het vmbo, maar de werkwijze en systematiek is grotendeels ook toepasbaar in andere contexten. Website artikelpagina
Introductiemodule669218-5-2019 23:56:58410htmlFalseaspxIn deze module maakt u kennis met eigentijdse inzichten op het gebied van LOB en kunt u een aantal kenmerken van het LOB-programma op uw eigen (stage)school benoemen. Website artikelpagina
Blok 1: Analyse669318-5-2019 23:56:58529htmlFalseaspxDe verdiepingsmodule bestaat uit drie blokken. Met behulp van de bronnen en activiteiten in deze blokken leert u alleen of in een team vanuit een leerplankundig perspectief, programma-onderdelen voor LOB te ontwerpen. Website artikelpagina
Blok 2: Ontwerp669418-5-2019 23:56:58354htmlFalseaspxDe verdiepingsmodule bestaat uit drie blokken. Met behulp van de bronnen en activiteiten in deze blokken leert u alleen of in een team vanuit een leerplankundig perspectief, programma-onderdelen voor LOB te ontwerpen. Website artikelpagina
Blok 3: Evaluatie669518-5-2019 23:56:58425htmlFalseaspxDe verdiepingsmodule bestaat uit drie blokken. Met behulp van de bronnen en activiteiten in deze blokken leert u alleen of in een team vanuit een leerplankundig perspectief, programma-onderdelen voor LOB te ontwerpen.Website artikelpagina
Verdiepingsmodule669718-5-2019 23:56:58313htmlFalseaspxDe verdiepingsmodule bestaat uit drie blokken: 1) analyse; 2) ontwerp; 3) evaluatie Met behulp van de bronnen en activiteiten in deze blokken leert u alleen of in een team vanuit een leerplankundig perspectief, programma-onderdelen voor LOB te ontwerpen.Website artikelpagina
Programma's en doorlopende leerlijnen670218-5-2019 23:56:58649htmlFalseaspxEen goed doorlopend LOB-programma helpt leerlingen hun talenten te ontwikkelen en hen bewustere keuzes te maken voor vervolgstudies/opleidingen. Voor het ontwerpen van een LOB-programma vindt u hier een aantal inspiratiebronnen en praktijkvoorbeelden.Website themapagina
Reflectie en begeleiding670318-5-2019 23:56:58619htmlFalseaspxReflecteren is een manier van leren, een leerproces waarin leerlingen moeten worden begeleid. Reflectie, als middel om het keuzeproces te stimuleren, is onlosmakelijk verbonden aan loopbaanoriëntatie. Website themapagina
Samenwerking670518-5-2019 23:56:58252htmlFalseaspxWebsite themapagina